Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 410 1763
2019-02-04
Milyen aloldalak kellhetnek egy webáruházba?

Milyen aloldalak kellhetnek egy webáruházba?

Sok webáruház található az interneten, de a felépítésük eléggé változatos. A legtöbben megtalálhatóak a szokásosnak mondható aloldalak, de pontosan mik azok a tartalmak, amelyek mindenképpen fontosak lehetnek egy webáruház esetén?

 

A szokásosnak mondható aloldalak

Csapatunk egy egyedi webáruház tervezésénél az alábbi grafikai terveket készíti el, amelyekből a hozzá nem értő ügyfelek is átláthatják majd a webáruházuk leendő működését és szerkezetét:

  • Főoldal
    A legtöbb webáruház esetén a leggyakrabban látogatott oldal a nyitóoldal. Kiemelten fontos, hogy tartalmazzon minden hasznos információt a kínált termékekről és a webáruház üzemeltetőiről. Ilyenek lehetnek például a fontosabb termékkategóriák, kiemelt vagy akciós termékek, felhasználói vélemények, akciós ajánlatok, termékkereső, linkek a létfontosságú oldalakra (belépés, regisztráció, kosár, jogi dokumentumok, stb.) Természetesen a webáruház témája indokolhatja más modulok implementálását is, de a lényeg az, hogy egyfajta tartalomjegyzékként mutassa meg az érdeklődőknek, hogy mire is számíthatnak az áruházban.
  • Termékkategória oldal
    Sok vásárló nem tudja, pontosan mit keres, csak azt, hogy az milyen kategóriába tartozik, például egy monitort. A termékkategória oldalnak ajánlott tartalmaznia egy releváns ismertetőt a kategóriáról, és az oda kapcsolható termékeket. Itt érdemes különböző szűrési és rendezési beállításokat is megjeleníteni a könnyebb keresés érdekében. Extra funkcióként összehasonlíthatóvá is tehetőek a termékek, így nem kell egyesével kattintgatnia a vásárlónak a termékek adatlapjaira. Természetesen a termék neve mellett szerepeljen a képe, ára, fontosabb paraméterei, sőt egy kosárba rakás gomb is hasznos lehet a gyorsabb vásárlás érdekében.
  • Termék adatlap
    Az egyik legfontosabb aloldal a főoldal után. A termék adatlapjának mindent tartalmaznia kell, ami a vásárlónak a döntés meghozatalához szükséges. Marketing és SEO szempontból is jól fel kell építeni, mindamellett egyszerűnek kell lennie. Egy korábbi cikkünkben alaposan kiveséztük már ezt a témát, ajánljuk elolvasásra: Hogyan töltsünk fel terméket a webáruházba? »
  • Kosár
    A kosár az egyik legfontosabb része egy webáruháznak. A vásárlónak át kell látnia, hogy pontosan milyen tételekből épül fel a végösszeg, és hogy milyen nettó és bruttó árakkal dolgozik a webáruház. Érdemes több lépcsős kosarat tervezni, ahol az összetartozó mezők csoportokba rendezve jelennek meg (például: vásárlás adatai, kiszállítás, fizetés, személyes, adatok, szállítási és számlázási adatok, összegzés). Az egyes csoportokból az oda-vissza váltási lehetőséget mindenképpen biztosítani kell. Ezáltal könnyen átlátható lesz a folyamat, és kevesebb mezőt lát egyszerre a vásárló, aminek a hatására egyszerűbbnek tűnik a folyamat, mintha minden mező egymás alatt ömlesztve jelenne meg.
  • Szöveges aloldal
    Csapatunk olyan tervet is készít, amelyben bemutatjuk hosszabb szövegek megjelenítését (vásárlási útmutató, adatkezelési tájékoztató, általános szerződési feltételek, stb.). Ezek az aloldalak tartalmazhatnak képeket, felsorolásokat, hivatkozásokat, táblázatokat, amiket szintén a webáruház stílusához igazítunk.
  • Köszönő oldal
    Ezzel az aloldaltípussal egy korábbi cikkünkben már részletesen foglalkoztunk: Mire használható egy webáruház köszönő oldala? »

Nem kötelező, de ajánlott aloldalak

A következő oldalak csak ajánlottak, nem minden webáruházban találhatóak meg, de segítségükkel jobb helyezéseket lehet elérni a híres keresők találati listájában, vagy magasabb felhasználói élményt biztosítanak.

  • Rendszeresen frissülő hírek vagy webáruház blog
    A rendszeresen változó tartalmakat a Google és a vásárlók is nagyon szeretik. Ha van elegendő kapacitás, akkor érdemes kategorizálni a bejegyzéseket, hogy a felhasználók könnyebben megtalálhassák az őket érdeklő írásokat. Milyen témákat érdemes feszegetni? Például hasznos lehet az új termékek tesztelése és bemutatása, a webáruház témájába vágó kérdések megválaszolása, saját tapasztalatok és felhasználói vélemények megosztása. Az egyes bejegyzések alján javasolt kapcsolódó termékeket és hasonló híreket is elhelyezni, ezzel is tovább vezetve a vásárlót a weboldalon.
  • Tájékoztató dokumentumok
    A kötelező jogi dokumentumok mellett el lehet helyezni még a szállítási és fizetési feltételeket, valamint olyan dokumentumokat, amelyek segítik megérteni a webáruház pontosabb működését.
  • Letölthető dokumentumok
    Az már teljesen alap dolog, hogy egy webáruházban regisztráció nélkül is lehet vásárolni, éppen ezért nem mindenki adja meg a személyes adatait. Sok webáruház úgy veszi rá a vásárlókat, hogy ha regisztrálnak, akkor ingyenesen hozzáférnek az online katalógusokhoz és a termékek mellé járó prospektusokhoz, marketing anyagokhoz. Természetesen ezt nem feltétlen szükséges regisztrációhoz kötni, de maga az ötlet hasznos lehet, főleg ha a gyártóktól könnyen beszerezhetőek a dokumentumok.
  • Kapcsolódó szolgáltatások bemutatása
    Vannak olyan webáruházak, amelyek nemcsak értékesítéssel foglalkoznak, hanem azok mellé értékes szolgáltatásokat is nyújtanak ügyfeleiknek. Például egy bútorlapokkal kereskedő webáruházban igénybe lehet venni lapszabászat szolgáltatást is. Az ilyen szolgáltatásoknak érdemes külön aloldalakat, sőt akár külön menüpontot is kialakítani.
  • Ajánlatkérő oldal
    Attól, hogy webáruházról van szó, és konkrét árak szerepelnek, elsőnek nem biztos, hogy mindenki beiktatna egy ajánlatkérési lehetőséget. Pedig lehetnek olyan esetek, példásul egy iskola esetén, ahol tömeges, akár több száz darab termék vásárlása esetén jelentős mennyiségi kedvezményt tudnak biztosítani a kereskedők. Az ilyen esetekben nagyon felhasználóbarát megoldás lehet, ami nemcsak rugalmasságot mutat, hanem növeli a felhasználói élményt is, hiszen megvan a lehetőség arra, hogy a weboldalon meghirdetett árnál kedvezőbb áron kapja meg az adott terméket.
  • 404-es hibaoldal
    Ezzel az aloldaltípussal egy korábbi cikkünkben már részletesen foglalkoztunk: Milyen legyen egy webáruház 404-es hibaoldala? »

A fenti tanácsok irányadó jellegűek, természetesen több vagy kevesebb aloldalt is létre lehet hozni, amennyiben a témakör úgy kívánja. Mindenesetre a fenti lista is jól mutatja, hogy a lehetőségek tárháza határtalan. A webáruházak tulajdonosainak mindent meg kell tenniük azért, hogy a lehető leginformatívabb és a lehető legegyszerűbben kezelhető webáruházat hozzák létre.

Webáruház aloldalak

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.



*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Tanuljon meg programozni!

Adunk hozzá egy ajándék kupont!

Teljesen az alapoktól indulva, 330 változatos és kreatív példán sajátíthatja el a programozást.

  • Vizsgára vagy érettségire készül?
  • Műszaki egyetemre jár?
  • Esetleg az alapoktól kezdené?

Programozz Te is mesterfokon!

A munkafüzetek 12 év oktatási tapasztalata és egyedi tanítási módszerek alapján készültek!

Kuponkód: PM-MSj4tAdb

Kattintson az 1.000 Ft-os kedvezményért! »

Egyedi ajánlat kérése

Gyors segítségre van szüksége?

Kérje ingyenes és gyors árajánlatunkat! Kollégáink gyorsan felveszik Önnel a kapcsolatot és megválaszolják kérdéseit. 

Ajánlatkérés »

Legfrissebb híreink

2020-10-14
Hogyan fejlessze magát egy programozó?
Az egyedi honlapkészítés nagyon sok kihívás elé állíthatja a programozókat, de nemcsak a webes területen, hanem az egyedi szoftverfejlesztés esetén is fontos, hogy a lehető legjobban karbantartsa az elméjét egy programozó. Hogyan tudja ezt megtenni? Hát kizárólag rengeteg gyakorlással.
2020-03-30
A chatbotok fontossága webáruházak számára
A chatbot egy mesterséges intelligencia program, mely egy adott szolgáltatás elvégzéséhez interaktív emberi beszélgetést szimulál – mindezt előre beprogramozott mondatokkal teszi. A botokat gyakran használják alapvető ügyfélszolgálati és marketing rendszerekhez. 
2019-11-29
A hőtérképes elemzés előnyei webáruházak esetében
A webáruházak hőtérképes elemzésével jobban látjuk hogyan viselkednek a látogatók az egyes oldalakon. A hőtérképes szoftverektől kapott információk segítenek, hogy a webáruház felhasználói élményét javítsuk, növeljük a látogatók elköteleződését és a konverziót.

Kövessen minket a Facebookon!

Facebook oldalunk

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop felülvizsgálat
Nem hozza a webáruház az elvárt forgalmat vagy túl alacsony a látogatottság?
© 2016 - 2019. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!