Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 410 1763
2018-11-25
Webáruház szüneteltetésének SEO módszerei

Webáruház szüneteltetésének SEO módszerei

Megvan a megoldás arra, hogyan lehet bezárni egy webáruházat, ha azt szeretné a tulajdonosa, hogy ideiglenesen ne legyen forgalom a weboldalon. Óvatosan kell eljárni, hogy a Google ne büntessen a leállásért.

 

Miért szünetelhet egy webáruház?

A mai világban már teljesen megszokott, hogy egy weboldal vagy webáruház a nap 24 órájában elérhető, de időnként ez nem lehetséges. Előfordulhat, hogy karbantartás, átalakítás, vagy éppen kapacitásbeli gondok miatt le kell állítani egy webáruház működését, mert a beérkező rendeléseket nem lehet hatékonyan kiszolgálni. Vannak olyan esetek, amikor pár óráról, de előfordulhat az is, hogy több napról van szó. Sokan felelőtlenül felfüggesztik a weboldal működését, majd a visszaállítás után észreveszik, hogy nagyon megcsappant a látogatók száma, ezzel együtt pedig a forgalom is. Nem véletlenül, hiszen ha éppen a szüneteltetés ideje alatt a Google újraindexeli a weboldalt, és az nem megfelelően van leállítva, akkor komoly kára is lehet a webáruház tulajdonosának. Hogyan lehet bezárni egy webáruházat anélkül, hogy az bosszantaná az ügyfeleket, vagy hatással lenne találati listában elfoglalt helyére?

Milyen megoldások léteznek?

Az egyik legkézenfekvőbb megoldás az, ha a rendszer nem engedi a vásárlóknak, hogy a kosárba tegyék a termékeket (pl. inaktív gombok használatával). Ez egy jó ötlet, mert a weboldal tartalma ugyanúgy elérhető marad, csak a vásárlási folyamat szünetel. Persze ebben az esetben a kosárba rakás gomb köré, vagy a gombra kattintás után meg kell jeleníteni a szüneteltetésre utaló üzenetet, és azt is, hogy mikortól lesz ismét elérhető a vásárlási funkció. Sokan ezt a megoldást még kiegészítik azzal, hogy a weboldal betöltése után egy felugró ablakban is közlik a szünet idejét és annak okát, így sokkal felhasználóbarátabb a tájékoztatás.

Abban az esetben, ha a karbantartás vagy az átalakítás miatt a teljes webáruházat le kell állítani, akkor a főoldal helyére el kell helyezni egy tájékoztató üzenetet a szüneteltetésről. Ebben az esetben a Google robotokkal közölni kell, hogy ez az állapot ideiglenes, és ne indexelje a weboldal tartalmát (503-as hibaüzenettel). Ilyenkor 1-2 hétig rendszeresen visszatér, és ellenőrzi a weboldal tartalmát. Ha a karbantartás több hétig is eltart, akkor ezt az állapotot állandónak érzékeli, és előfordulhat, hogy a keresési listában elfoglalt pozíciók romlani kezdenek. Természetesen a hosszabb leállást is lehet közölni a keresőrobotokkal, ami részmegoldás lehet, hiszen megadható egy olyan dátum, hogy mikor látogasson vissza a webáruházba (Retry After Header). 

A webáruház másik szerverre költöztetése esetén előfordulhat, hogy a teljes szervert le kell kapcsolni. Ebben az esetben mindenképpen figyelni kell arra, hogy az új vagy az ideiglenes szerver folyamatosan 503-as válaszkódot küldjön az URL-ekhez, és megfelelően tájékoztassa az oldalra érkező vásárlókat. Ami még fontos, és sokan elfelejtik, hogy a domain DNS értékei is az ideiglenes szerverre mutassanak.

Mit jelent az 503-as hibakód?

A kód jelentése az, hogy a szolgáltatás átmenetileg nem elérhető. Ha a Googlebot ilyen válaszüzenetet kap, akkor nem helyezi át a weboldalon található tartalom indexelését, ezáltal nem veszélyezteti a rangsorban elfoglalt helyet kb. 1 hétig. Ezt a hibakódot a szerverek is gyakran alkalmazzák, aminek az oka lehet egy tervezett karbantartás vagy technikai leállás, esetleg túlterheltség. Tehát ha a szerverszolgáltató kis ideig nem elérhető, akkor sem kell aggódni a Google helyezések miatt.

Milyen hátrányokkal járhat a hosszabb leállás?

  • A konkurens weboldalak nem állnak meg, ezért még a hűséges vásárlók is átpártolhatnak egy másik webáruházba, ahol azonnal megkapják, amit szeretnének.
  • Csökken a webáruházba érkező potenciális vásárlók száma.
  • Bevétel drasztikus csökkenése.
  • A keresési listában elfoglalt pozíciók elvesztése.

A tapasztalatok szerint a túl hosszú leállás mindenképpen negatív következményekkel jár a weboldal számára.

Fontos a kommunikáció

Bármelyik megoldást is választja egy webáruház üzemeltetője, fontos, hogy időben és jól kommunikálja a dolgot a meglévő vásárlók, illetve az új ügyfelek felé. A megfelelő indok és kommunikáció mellett a vásárlók elfogadják az ideiglenes szünetet, sőt, ha valami extra szolgáltatással van fűszerezve, még várni is fogják, hogy újra üzemeljen a webáruház. Néhány ötlet arra, hogy hasznosan teljen a várakozás:

  • Az újranyitási dátumon jelentős kedvezmény biztosítása a vásárlás összegéből.
  • Hosszú lejáratú kuponok kiosztása. Ezzel ösztönözhető a vásárló, hogy később is visszatérjen a webáruházba.
  • Nyereményjáték rendezése. Az ideiglenes oldalon a felhasználó megadhatja az adatait, és leállás után apróbb nyereményeket lehet kiosztani a regisztráltak között. Ez a megoldás duplán hasznos lehet, hiszen építhető vele a regisztrált felhasználók száma még a webáruház szünetetelése alatt is.

Látható, hogy apró trükkökkel még a webáruház javára is fordítható a szüneteltetés, és a bevételkiesés is minimalizálható. Ha a webáruház rendelkezik közösségi média profillal, akkor érdemes ott is elhelyezni egy kiemelt bejegyzést az ideiglenes leállásról.

Minden esetben óvatosan kell eljárni

Akármelyik eset is áll fenn, nagy odafigyeléssel kell elvégezni a szükséges beállításokat. Egy rosszul elvégzett év végi leállás a teljes következő évre kihathat, és tönkre teheti hosszú évek komoly munkáját. A legjobb az ilyen feladatokat olyan szakemberekre bízni, akik magabiztosan tudják, mi a teendő az ilyen esetekben.

Webáruház szüneteltetése

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.



*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Tanuljon meg programozni!

Adunk hozzá egy ajándék kupont!

Teljesen az alapoktól indulva, 330 változatos és kreatív példán sajátíthatja el a programozást.

  • Vizsgára vagy érettségire készül?
  • Műszaki egyetemre jár?
  • Esetleg az alapoktól kezdené?

Programozz Te is mesterfokon!

A munkafüzetek 12 év oktatási tapasztalata és egyedi tanítási módszerek alapján készültek!

Kuponkód: PM-MSj4tAdb

Kattintson az 1.000 Ft-os kedvezményért! »

Egyedi ajánlat kérése

Gyors segítségre van szüksége?

Kérje ingyenes és gyors árajánlatunkat! Kollégáink gyorsan felveszik Önnel a kapcsolatot és megválaszolják kérdéseit. 

Ajánlatkérés »

Legfrissebb híreink

2020-10-14
Hogyan fejlessze magát egy programozó?
Az egyedi honlapkészítés nagyon sok kihívás elé állíthatja a programozókat, de nemcsak a webes területen, hanem az egyedi szoftverfejlesztés esetén is fontos, hogy a lehető legjobban karbantartsa az elméjét egy programozó. Hogyan tudja ezt megtenni? Hát kizárólag rengeteg gyakorlással.
2020-03-30
A chatbotok fontossága webáruházak számára
A chatbot egy mesterséges intelligencia program, mely egy adott szolgáltatás elvégzéséhez interaktív emberi beszélgetést szimulál – mindezt előre beprogramozott mondatokkal teszi. A botokat gyakran használják alapvető ügyfélszolgálati és marketing rendszerekhez. 
2019-11-29
A hőtérképes elemzés előnyei webáruházak esetében
A webáruházak hőtérképes elemzésével jobban látjuk hogyan viselkednek a látogatók az egyes oldalakon. A hőtérképes szoftverektől kapott információk segítenek, hogy a webáruház felhasználói élményét javítsuk, növeljük a látogatók elköteleződését és a konverziót.

Kövessen minket a Facebookon!

Facebook oldalunk

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop felülvizsgálat
Nem hozza a webáruház az elvárt forgalmat vagy túl alacsony a látogatottság?
© 2016 - 2019. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!