Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 410 1763
2018-11-25
Webáruház szüneteltetésének SEO módszerei

Webáruház szüneteltetésének SEO módszerei

Megvan a megoldás arra, hogyan lehet bezárni egy webáruházat, ha azt szeretné a tulajdonosa, hogy ideiglenesen ne legyen forgalom a weboldalon. Óvatosan kell eljárni, hogy a Google ne büntessen a leállásért.

 

Miért szünetelhet egy webáruház?

A mai világban már teljesen megszokott, hogy egy weboldal vagy webáruház a nap 24 órájában elérhető, de időnként ez nem lehetséges. Előfordulhat, hogy karbantartás, átalakítás, vagy éppen kapacitásbeli gondok miatt le kell állítani egy webáruház működését, mert a beérkező rendeléseket nem lehet hatékonyan kiszolgálni. Vannak olyan esetek, amikor pár óráról, de előfordulhat az is, hogy több napról van szó. Sokan felelőtlenül felfüggesztik a weboldal működését, majd a visszaállítás után észreveszik, hogy nagyon megcsappant a látogatók száma, ezzel együtt pedig a forgalom is. Nem véletlenül, hiszen ha éppen a szüneteltetés ideje alatt a Google újraindexeli a weboldalt, és az nem megfelelően van leállítva, akkor komoly kára is lehet a webáruház tulajdonosának. Hogyan lehet bezárni egy webáruházat anélkül, hogy az bosszantaná az ügyfeleket, vagy hatással lenne találati listában elfoglalt helyére?

Milyen megoldások léteznek?

Az egyik legkézenfekvőbb megoldás az, ha a rendszer nem engedi a vásárlóknak, hogy a kosárba tegyék a termékeket (pl. inaktív gombok használatával). Ez egy jó ötlet, mert a weboldal tartalma ugyanúgy elérhető marad, csak a vásárlási folyamat szünetel. Persze ebben az esetben a kosárba rakás gomb köré, vagy a gombra kattintás után meg kell jeleníteni a szüneteltetésre utaló üzenetet, és azt is, hogy mikortól lesz ismét elérhető a vásárlási funkció. Sokan ezt a megoldást még kiegészítik azzal, hogy a weboldal betöltése után egy felugró ablakban is közlik a szünet idejét és annak okát, így sokkal felhasználóbarátabb a tájékoztatás.

Abban az esetben, ha a karbantartás vagy az átalakítás miatt a teljes webáruházat le kell állítani, akkor a főoldal helyére el kell helyezni egy tájékoztató üzenetet a szüneteltetésről. Ebben az esetben a Google robotokkal közölni kell, hogy ez az állapot ideiglenes, és ne indexelje a weboldal tartalmát (503-as hibaüzenettel). Ilyenkor 1-2 hétig rendszeresen visszatér, és ellenőrzi a weboldal tartalmát. Ha a karbantartás több hétig is eltart, akkor ezt az állapotot állandónak érzékeli, és előfordulhat, hogy a keresési listában elfoglalt pozíciók romlani kezdenek. Természetesen a hosszabb leállást is lehet közölni a keresőrobotokkal, ami részmegoldás lehet, hiszen megadható egy olyan dátum, hogy mikor látogasson vissza a webáruházba (Retry After Header). 

A webáruház másik szerverre költöztetése esetén előfordulhat, hogy a teljes szervert le kell kapcsolni. Ebben az esetben mindenképpen figyelni kell arra, hogy az új vagy az ideiglenes szerver folyamatosan 503-as válaszkódot küldjön az URL-ekhez, és megfelelően tájékoztassa az oldalra érkező vásárlókat. Ami még fontos, és sokan elfelejtik, hogy a domain DNS értékei is az ideiglenes szerverre mutassanak.

Mit jelent az 503-as hibakód?

A kód jelentése az, hogy a szolgáltatás átmenetileg nem elérhető. Ha a Googlebot ilyen válaszüzenetet kap, akkor nem helyezi át a weboldalon található tartalom indexelését, ezáltal nem veszélyezteti a rangsorban elfoglalt helyet kb. 1 hétig. Ezt a hibakódot a szerverek is gyakran alkalmazzák, aminek az oka lehet egy tervezett karbantartás vagy technikai leállás, esetleg túlterheltség. Tehát ha a szerverszolgáltató kis ideig nem elérhető, akkor sem kell aggódni a Google helyezések miatt.

Milyen hátrányokkal járhat a hosszabb leállás?

  • A konkurens weboldalak nem állnak meg, ezért még a hűséges vásárlók is átpártolhatnak egy másik webáruházba, ahol azonnal megkapják, amit szeretnének.
  • Csökken a webáruházba érkező potenciális vásárlók száma.
  • Bevétel drasztikus csökkenése.
  • A keresési listában elfoglalt pozíciók elvesztése.

A tapasztalatok szerint a túl hosszú leállás mindenképpen negatív következményekkel jár a weboldal számára.

Fontos a kommunikáció

Bármelyik megoldást is választja egy webáruház üzemeltetője, fontos, hogy időben és jól kommunikálja a dolgot a meglévő vásárlók, illetve az új ügyfelek felé. A megfelelő indok és kommunikáció mellett a vásárlók elfogadják az ideiglenes szünetet, sőt, ha valami extra szolgáltatással van fűszerezve, még várni is fogják, hogy újra üzemeljen a webáruház. Néhány ötlet arra, hogy hasznosan teljen a várakozás:

  • Az újranyitási dátumon jelentős kedvezmény biztosítása a vásárlás összegéből.
  • Hosszú lejáratú kuponok kiosztása. Ezzel ösztönözhető a vásárló, hogy később is visszatérjen a webáruházba.
  • Nyereményjáték rendezése. Az ideiglenes oldalon a felhasználó megadhatja az adatait, és leállás után apróbb nyereményeket lehet kiosztani a regisztráltak között. Ez a megoldás duplán hasznos lehet, hiszen építhető vele a regisztrált felhasználók száma még a webáruház szünetetelése alatt is.

Látható, hogy apró trükkökkel még a webáruház javára is fordítható a szüneteltetés, és a bevételkiesés is minimalizálható. Ha a webáruház rendelkezik közösségi média profillal, akkor érdemes ott is elhelyezni egy kiemelt bejegyzést az ideiglenes leállásról.

Minden esetben óvatosan kell eljárni

Akármelyik eset is áll fenn, nagy odafigyeléssel kell elvégezni a szükséges beállításokat. Egy rosszul elvégzett év végi leállás a teljes következő évre kihathat, és tönkre teheti hosszú évek komoly munkáját. A legjobb az ilyen feladatokat olyan szakemberekre bízni, akik magabiztosan tudják, mi a teendő az ilyen esetekben.

Webáruház szüneteltetése

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.



*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Kiemelt akcióink

19.000 Ft kedvezmény

Újonnan rendelt weblapjainkhoz „Kezdő Marketing” csomagot adunk ajándékba.

Weblap csomagjaink »

39.000 Ft kedvezmény

„Profi” webáruház csomagunk most jelentős kedvezménnyel rendelhető.

Webáruház csomagjaink »

Egyedi ajánlat kérése

Gyors segítségre van szüksége?

Kérje ingyenes és gyors árajánlatunkat! Kollégáink gyorsan felveszik Önnel a kapcsolatot és megválaszolják kérdéseit. 

Ajánlatkérés »

Legfrissebb híreink

2019-05-21
Adatkezelés és hírlevélküldés a webáruházakban
Az EU-s adatvédelmi rendelet bevezetése és kötelezővé tétele nagy port kavart a vállalkozói szférában, aminek következményeként a GDPR mozaikszó (General Data Protection Regulation) már szinte senkinek sem ismeretlen.
2019-02-04
Milyen aloldalak kellhetnek egy webáruházba?
Sok webáruház található az interneten, de a felépítésük eléggé változatos. A legtöbben megtalálhatóak a szokásosnak mondható aloldalak, de pontosan mik azok a tartalmak, amelyek mindenképpen fontosak lehetnek egy webáruház esetén?
2018-11-25
Webáruház szüneteltetésének SEO módszerei
Megvan a megoldás arra, hogyan lehet bezárni egy webáruházat, ha azt szeretné a tulajdonosa, hogy ideiglenesen ne legyen forgalom a weboldalon. Óvatosan kell eljárni, hogy a Google ne büntessen a leállásért.

Kövessen minket a Facebookon!

Facebook oldalunk

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop felülvizsgálat
Nem hozza a webáruház az elvárt forgalmat vagy túl alacsony a látogatottság?
© 2016 - 2019. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!