Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 410 1763
2018-09-05
Milyen legyen egy webáruház 404-es hibaoldala?

Milyen legyen egy webáruház 404-es hibaoldala?

A 404-es oldalakkal biztosan mindenki találkozott már, aki nem létező vagy hibás URL-re jutott a böngészése során. Ez a leggyakrabban előforduló hibaüzenet a weben, ennek ellenére sok weblaptulajdonos nem foglalkozik vele.

 

Mi a szerepe a 404-es oldalnak?

Ha böngészés közben hibaüzenetbe ütközik a látogató, akkor nem biztos hogy az adott oldalon marad, nagy az esély arra, hogy egy másik webáruházban találja meg amit keres. A felhasználók nem tudják mi tévők legyenek egy böngésző által kreált hibaoldallal, sokan nem is tudják mit jelent a 404-es hibakód, csak azt látják, hogy a webáruház ahova érkeztek nem működik. Ez nagy hiba, mert a mai versenyben nem engedheti meg magának egyetlen weblaptulajdonos sem, hogy egy hiba miatt látogatókat, és ami még rosszabb vásárlókat veszítsen.

Az alapértelmezett hibaoldal fehér hátterű, amin fekete betűkkel jelenik meg a hibaüzenet, legtöbbször angolul. A legtöbb böngészőben hasonló a helyzet, az alapértelmezett 404-es oldalak unalmasak és semmitmondóak.

Egy hibaoldal hasznos is lehet?

Kis kreativitással vicces és hasznos egyedi hibaoldalakat is lehet készíteni, amik nem ijesztik meg a látogatókat, sőt segítik őket a további böngészésben. Íme néhány hasznos példa:

  • Ha egy termék nem található, akkor érdemes a keresett kategóriában hasonló, vagy a kiemelt termékeket megjeleníteni.
  • Ha nincs lehetőség dinamikus hibaoldal megjelenítésére, akkor egy jól felépített statikus oldal is megfelelő lehet, ami világosan tájékoztatja a felhasználót, hogy a keresett aloldal nem található. A jó szöveg mellett ajánlott még egy humoros kép, illetve egy keresőmező elhelyezése is.
  • A felhasználók figyelmét el kell terelni a negatív élményről. Sok esetben előfordul, hogy a 404-es oldalon kuponkódot, vagy nyereményjátékot ajánlanak, így pozitívan hat a látogatókra a hibaoldallal való első találkozás.

A legjobb megoldás persze, ha soha nem is találkoznak a felhasználók 404-es hibaüzenettel a weboldalon. Érdemes folyamatosan ellenőrizni a linkhálózatot, és az oda nem illő linkeket szakszerűen átirányítani, vagy megszüntetni.

Milyen legyen egy 404-es oldal?

Szerepeljen rajta egy jól megfogalmazott humoros hibaüzenet, esetleg utaljon arra, hogy ellenőrizze a felhasználó az URL-t, hiszen megeshet, hogy elgépelte. A hibaoldal hasonlítson az eredeti weboldalra, legyen rajta a logó, navigáció, kereső mező, link az oldaltérképre, valamint kapcsolati adatok. Egy saját barátságos hibaoldal elkészítése nem olyan nagy feladat, de hasznos és hatékony lehet a látogatók számára.

Mit szól hozzá a Google?

A hivatalos álláspont szerint a Google nem veszi rossz néven a 404-es hibaoldalakat, hiszen ezekkel jelezhető, hogy az adott URL megszűnt. Természetesen az ilyen linkek el fognak tűnni a találati listából, de különösebb büntetés nem jár értük.

A Google nem térképezi fel a hibaoldalak tartalmát, a keresőrobotnak teljesen mindegy, hogy egyedi, vagy az alapértelmezett hibaoldallal találkozik. Az ilyen hibaoldalak kizárólag a felhasználói élményt javítják.

Törekedni kell arra, hogy az ilyen hibaoldalak száma ne legyen túl magas egy webáruházban. Ha lehet inkább 301-es átirányítást érdemes használni (végleges átirányítás). A megszűnt tartalom URL-jét a legjobb átirányítani egy meglévő releváns tartalomra.

Sok esetben látható, hogy a nem létező URL-ek nem hibaoldalra vezetnek, hanem a kicsit sem releváns főoldalra dobnak vissza. Ez nem felhasználóbarát megoldás, ráadásul a látogatók is értetlenül állnak az esemény előtt, valamint ezt a Google sem díjazza.

Hogyan kell beállítani a 404-es oldalt?

Ügyelni kell a 404-es hibák elkerülésére, főképp arra amikor a webhely egyik URL-je kétféle eredményt hoz: egyrészt olyan oldalt jelenít meg a felhasználónak, amely szerint az oldal nem létezik, másrészt pedig 200-as kategóriájú (sikeres feldolgozásról szóló) válaszkódot küld a böngésző felé. A 404-es vagy a 301-es válaszkód helyett sikeres feldolgozást jelző kódot visszaküldeni nem jó megoldás. A sikeres kódok azt az információt adják át a Google keresőrobotjainak, hogy valódi oldal létezik az adott URL alatt. Ennek eredményeként az oldal szerepelhet a keresési eredmények között, a keresőmotorok pedig tovább folytatják a nem létező URL feltérképezését ahelyett, hogy a valódi oldalakat térképeznék fel.

Ha a weboldal nem hozzáférhető, és nincs releváns helyettesítő oldal, akkor a 404-es (nem található) vagy a 410-es (eltűnt) válaszkódot kell visszaküldeni. Mindkét kód egyértelműen azt az információt közli a böngésző és a keresőmotorok felé, hogy az oldal nem létezik. Emellett megjeleníthető valamilyen egyéni 404-es oldal is a felhasználó számára, amin szerepelhet például a legnépszerűbb oldalak listája vagy a főoldalra mutató link.

Ha elköltözött az aloldal, vagy létezik releváns helyettesítő oldal, akkor a 301-es (véglegesen átirányítva) kódot kell alkalmazni, amely átirányítja a felhasználót a megfelelő helyre.

Ideiglenes hiba vagy végleges megszűnés?

Ha nincs releváns aloldal az átirányításhoz, és végleg meg kellene szüntetni egy adott URL-t, akkor használható a 410-es hibaüzenet, ami sokkal hatékonyabb, mint a 404-es, hiszen az utóbbi ideiglenes működőképtelenségre utal. A 410-es kód ajánlott akkor is, ha egy weboldal végleg meg fog szűnni. Ez a kód azt jelzi a Google keresőrobotok számára, hogy a weboldal végérvényesen megszűnt, ezért eltávolítható a keresési listából.

Okos eszköz a Google Search Consol-ban

Bárki ellenőrizheti a weboldalán található hibaoldalak beállításait. A Google Search Consol-ban a „Feltérképezés” menüponton belül a „Megjelenítés Google-ként” almenüben ellenőrizhető egy adott URL által visszaküldött kód. A 404-es oldalak felderítéséhez viszont a „Diagnosztika” főmenüpont alatt található „Feltérképezési hibák” almenüpontot kell választani.

Összességében kerülni kell a hibaoldalak használatát, csak tört linkek, vagy hiányzó aloldalak esetén javasolt az a használatuk. Ha egy vásárló mégis ilyen oldalra kerül, korrigálni kell a felhasználói élményt az egyedi hibaoldalak segítségével.

404-es oldal

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.



*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Tanuljon meg programozni!

Adunk hozzá egy ajándék kupont!

Teljesen az alapoktól indulva, 330 változatos és kreatív példán sajátíthatja el a programozást.

  • Vizsgára vagy érettségire készül?
  • Műszaki egyetemre jár?
  • Esetleg az alapoktól kezdené?

Programozz Te is mesterfokon!

A munkafüzetek 12 év oktatási tapasztalata és egyedi tanítási módszerek alapján készültek!

Kuponkód: PM-MSj4tAdb

Kattintson az 1.000 Ft-os kedvezményért! »

Egyedi ajánlat kérése

Gyors segítségre van szüksége?

Kérje ingyenes és gyors árajánlatunkat! Kollégáink gyorsan felveszik Önnel a kapcsolatot és megválaszolják kérdéseit. 

Ajánlatkérés »

Legfrissebb híreink

2020-10-14
Hogyan fejlessze magát egy programozó?
Az egyedi honlapkészítés nagyon sok kihívás elé állíthatja a programozókat, de nemcsak a webes területen, hanem az egyedi szoftverfejlesztés esetén is fontos, hogy a lehető legjobban karbantartsa az elméjét egy programozó. Hogyan tudja ezt megtenni? Hát kizárólag rengeteg gyakorlással.
2020-03-30
A chatbotok fontossága webáruházak számára
A chatbot egy mesterséges intelligencia program, mely egy adott szolgáltatás elvégzéséhez interaktív emberi beszélgetést szimulál – mindezt előre beprogramozott mondatokkal teszi. A botokat gyakran használják alapvető ügyfélszolgálati és marketing rendszerekhez. 
2019-11-29
A hőtérképes elemzés előnyei webáruházak esetében
A webáruházak hőtérképes elemzésével jobban látjuk hogyan viselkednek a látogatók az egyes oldalakon. A hőtérképes szoftverektől kapott információk segítenek, hogy a webáruház felhasználói élményét javítsuk, növeljük a látogatók elköteleződését és a konverziót.

Kövessen minket a Facebookon!

Facebook oldalunk

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop felülvizsgálat
Nem hozza a webáruház az elvárt forgalmat vagy túl alacsony a látogatottság?
© 2016 - 2019. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!