Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 410 1763

Honlap elemzés

Egy weboldal vagy webáruház sikeressége nagyon sok tényező függvénye lehet, van, ahol a látogatottság az alapvető mérőszám, van ahol – jellemzően webáruházak esetén – a konverzió, a realizált forgalom az, ami az üzemeltetőt elsősorban érdekli. Sok szempont lehetséges, de alapvetően két szempont – keresőoptimalizáltság és konverzió – alapján szoktunk egy weboldalt megvizsgálni.

Vizsgálati szempontok

Első szempont a klasszikus keresőoptimalizáltság.

  • Vajon a honlap minden megoldása megfelel a keresőoptimalizálás alapvető szabályainak?
  • Vajon a honlap szerkezete, tartalma biztosítja, hogy a legjobb helyezéseket érhessük el a keresőkben?
  • Vajon a lehetséges legnagyobb látogatói forgalmat tudja a honlap becsatornázni a különféle keresőkből, itt Magyarországon jellemzően a Google keresőjéből?

Honlap elemzés

A második nagyon fontos szempont a weboldal felépítése, designja, az ergonómia, a használhatóság, a weboldalon belül alkalmazott megoldások eredményessége.

  • A látogatók hány százaléka vásárol a webshopban?
  • Hányan iratkoznak fel hírlevélre?
  • Hányan kérnek ajánlatot adott szolgáltatásra?
  • Hány konverziót tud elérni a webshop adott mennyiségű látogatóból?

Könnyen belátható, hogy egy jól összerakott és szakszerűen feltöltött honlap esetén adott számú látogatóból lényegesen többen fognak valamilyen, az üzemeltető számára fontos akciót végrehajtani, mint egy nem hiteles, bonyolultan kezelhető, grafikailag ellentmondásosan megkomponált és rosszul kommunikáló honlap esetén.

Weboldal, honlap elemzés szolgáltatásaink

Weboldal, honlap elemzés szolgáltatásaink:

  • Teljes keresőoptimalizáltság elemzés
  • A tartalom és a feltöltött szövegek vizsgálata
  • Grafika, design, felépítés vizsgálata
  • Használhatóság, webergonómiai elemzés
  • Jogi megfelelőség elemzése

Keresőoptimalizáltság – hogyan teljesít a weboldal a keresőkben?

Általában mindenki tudja, hogy a keresőkben a jó helyezések ingyen látogatói forgalmat produkálnak, tehát alapvető érdeke minden weboldal üzemeltetőnek, hogy minél jobb helyezéseket produkáljon. A jó helyezések alapja pedig a jól megépített weboldal, a korrekt tartalom és a keresőoptimalizálás – SEO – elveinek következetes alkalmazása. A weboldal elemzés első moduljában az oldal keresőoptimalizáltságát vizsgáljuk, és azt próbáljuk kideríteni, hogy mit lehetne ezen a területen javítani.

Weblap elemzés

Kulcsszavak, helyezések – hol áll a honlap a találati listákon?
Az elemzés első és legfontosabb lépése definiálni azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, fogalmakat, amire szeretnénk, hogy a honlap jól teljesítsen. Ha ez megvan, akkor megnézzük, hogy az oldal, illetve az aloldalak hol állnak a találati sorredben, hányadikak az adott kulcsszóra keresve. Ez jó viszonyítási alap a későbbi keresőoptimalizáláshoz is.

Domain, tárhely, szerver – nem korlátoz-e?
A helyezéseket befolyásolja a domain: a domain kora, a domain előélete, a tárhely, a szerver, a tárhelyszolgáltatás minősége is, hogy csak a lényegeseket soroljuk fel. Nincs-e a domain, a szerver valamelyik feketelistán, melyik országban működik, nem egy túlterhelt szerverrel van-e dolgunk?

Weboldal kódolása, forráskód elemzés – megfelel-e az elvárásoknak?
Az oldal keresőoptimalizáltságának nagyon lényeges eleme a pontos, tiszta, szabványoknak megfelelő kódolás, a weboldal szakszerű programozása. A programozáskor nem mindegy, hogy az egyes elemek hogyan vannak az oldalba beépítve, az elemek hordozzák-e a keresők – Google, Bing, Yahoo, stb. – által keresett és feldolgozandó információkat.

Tartalom minősége, szerkezete – SEO elvek a tartalomban?
A tartalom a weboldalak talán legfontosabb eleme. De a tartalom írásakor és feltöltésekor is számos szabályt kell szem előtt tartani ahhoz, hogy jó helyezést érjünk el.

  • Megfelelő-e a kulcsszósűrűség?
  • Megfelelő-e a tartalom mennyisége?
  • Helyesen kulcsszavazottak-e a cím elemek?
  • A képek és elnevezéseik támogatják-e az oldal céljait?
  • Fel van-e töltve minden, a keresőket segítő tartalom, címke, kulcsszó, metaelem?
  • Jól vannak beállítva a belső hivatkozások?
  • Stb.

A weblap sebessége – betöltődnek-e az elvárt időn belül az oldalak?
Egy weboldal, egy webáruház esetében azon túl, hogy a felhasználói élményre is komoly negatív hatással lehet a weboldal betöltési sebessége, komoly rangsorolási szempont is. Az elvárt betöltési sebességet produkálni nem tudó oldalak a találati listán automatikusan hátrébb sorolódnak. Elemzésünk megmutatja, hogy a weboldal megfelelően és megfelelő idő alatt töltődik-e be, és ha nem megfelelő a betöltési sebesség, melyek azok az okok, amelyek a problémát okozzák. Az elemzés tükrében eldönthető, hogy szükség van-e a weboldal gyorsítására, a kimutatott hibák javítására.

Külső weboldal kapcsolatok – off-site SEO megoldások megfelelősége?
A keresőoptimalizáltság egyik oldala maga a weboldal szakszerű leprogramozása és feltöltése, de nagyon fontos az is, hogy a weboldalra más oldalak, a közösségi média, a cégkatalógusok, a hírportálok miképpen hivatkoznak, vagy hol, miképpen lett tartalom a weboldallal kapcsolatosan feltöltve a világhálóra. A weboldal off-site elemzése megmutatja ezeket az összefüggéseket, és ennek tudatában lehet szó a hibák javításáról, az oldal teljesítményének fokozásáról.

Eredményesség – milyen a konverzió a weboldalon?

Az előző modulban a keresőoptimalizáltság vizsgálatában a látogatók megszerzésére összpontosítottunk, míg a weboldal eredményességének, hatékonyságának vizsgálata esetében azt próbáljuk kideríteni, hogy a látogatókat korlátozza-e valami a weboldalon abban, hogy az üzemeltető számára lényeges akciókat – vásárlás, megrendelés, feliratkozás, ajánlatkérés – végrehajtsák. Szakszóval kifejezve, megpróbáljuk kideríteni, hogy a látogatók konverzióit hogyan lehet fokozni, megnövelni.

A konverzió egy viszonyszám, amely azt mutatja meg, hogy a látogatók átlagosan hány százalékát tudja a weboldal vásárlásra, megrendelésre, ajánlatkérésre bírni.

Honlap konverzió elemzés

Design, felépítés, színkezelés – egységesség, letisztultság?
A vizsgált weboldal grafikai felépítése, szimbólumrendszere, letisztultsága nagyban befolyásolja, hogy a látogató, vagy a látogató tudatalattija miképp ítéli meg magát a honlapot, és ezen keresztül az üzemeltető vállalkozást. Például nem mindegy a színkezelés sem, kutatások bizonyítják, hogy bizonyos színű gombokra a felhasználó nem szívesen kattint, a gomb átszínezésével viszont növelhető a konverzió, a vásárlások, megrendelések száma.

Kommunikáció, szövegezés – pontos, egyértelmű-e a tartalom?
Rettentően fontos a pontos, könnyen olvasható, átlátható, feldolgozható szöveges tartalom. Ha a felhasználó nem, vagy csak nehézségek árán érti, amit mondani akar a weboldal üzemeltetője, akkor általában elhagyja az oldalt, és keres egy másik oldalt, ahol könnyebben boldogul. Tagolt, pontos, a releváns információkat tartalmazó, megfelelő nagyságú és lehetőleg izgalmasan feltöltött tartalomra van szükség.

Webergonómiai elemzés – egyszerűen használható-e a weboldal?
A felhasználó általában nem szeret hosszan időzni azzal, hogy megfejtse, mi hogyan működik az oldalon. Magától értetődőnek kell lennie, hogy mikor hová kell kattintania, mikor mit kell csinálnia. Itt a weboldal tervezőjének a lehető legrövidebb utat kell biztosítania a látogatónak az őt érdeklő termékig, szolgáltatásig, információkig. Manapság alapvető webergonómiai elvárás az egyértelmű navigálás, a működő funkciók, linkek és a gyorsan feldolgozható képi információk.

Jogi megfelelőség – jogilag rendben van-e az oldal?
Több hazai és uniós jogszabály is tartalmaz előírásokat a weboldalak létrehozásával és üzemeltetésével kapcsolatosan. Ezen jogszabályok be nem tartása komoly büntetést is eredményezhet (adatvédelem területén ma a maximálisan kiszabható büntetés 20 millió Ft!), de a vevők, az érdeklődők is sok esetben ezen megfelelőség megléte vagy hiánya alapján döntenek egy oldal megbízhatóságát illetően.

Weboldal elemzés szolgáltatásunk egyben vagy modulonként is megrendelhető!
Kérjük, az alábbi ajánlatkérőn jelölje meg, hogy milyen elemzésre lenne szüksége, adja meg a weboldala, webáruháza címét, illetve az üzenet mezőben egyéb szempontokat is meg tud jelölni számunkra.

Ajánlatkérés – honlap elemzés

Kérjük, az alábbi űrlapon a megfelelő mezőkben adja meg elérhetőségeit, illetve az üzenet mezőben írja le az ajánlattal kapcsolatos egyéb közlendőit! Kérjük, minden mezőt töltsön ki!

*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.



*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Tanuljon meg programozni!

Adunk hozzá egy ajándék kupont!

Teljesen az alapoktól indulva, 330 változatos és kreatív példán sajátíthatja el a programozást.

  • Vizsgára vagy érettségire készül?
  • Műszaki egyetemre jár?
  • Esetleg az alapoktól kezdené?

Programozz Te is mesterfokon!

A munkafüzetek 12 év oktatási tapasztalata és egyedi tanítási módszerek alapján készültek!

Kuponkód: PM-MSj4tAdb

Kattintson az 1.000 Ft-os kedvezményért! »

Egyedi ajánlat kérése

Gyors segítségre van szüksége?

Kérje ingyenes és gyors árajánlatunkat! Kollégáink gyorsan felveszik Önnel a kapcsolatot és megválaszolják kérdéseit. 

Ajánlatkérés »

Legfrissebb híreink

2020-10-14
Hogyan fejlessze magát egy programozó?
Az egyedi honlapkészítés nagyon sok kihívás elé állíthatja a programozókat, de nemcsak a webes területen, hanem az egyedi szoftverfejlesztés esetén is fontos, hogy a lehető legjobban karbantartsa az elméjét egy programozó. Hogyan tudja ezt megtenni? Hát kizárólag rengeteg gyakorlással.
2020-03-30
A chatbotok fontossága webáruházak számára
A chatbot egy mesterséges intelligencia program, mely egy adott szolgáltatás elvégzéséhez interaktív emberi beszélgetést szimulál – mindezt előre beprogramozott mondatokkal teszi. A botokat gyakran használják alapvető ügyfélszolgálati és marketing rendszerekhez. 
2019-11-29
A hőtérképes elemzés előnyei webáruházak esetében
A webáruházak hőtérképes elemzésével jobban látjuk hogyan viselkednek a látogatók az egyes oldalakon. A hőtérképes szoftverektől kapott információk segítenek, hogy a webáruház felhasználói élményét javítsuk, növeljük a látogatók elköteleződését és a konverziót.

Kövessen minket a Facebookon!

Facebook oldalunk

© 2016 - 2019. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!