Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 410 1763
2019-08-02
Mi az a Google Shopping? Kinek ajánlott a használata?

Mi az a Google Shopping? Kinek ajánlott a használata?

2019-ben még eléggé gyerekcipőben jár ez a fogalom Magyarországon, hiszen nem sokan hallottak erről az innovatív és új lehetőségről. Érdemes már most utánajárni a dolognak, hiszen nemsokára hazánkban is széleskörűen elérhetővé válik az online kereskedők számára a Google Shopping rendszer.

 

Aki nem szeretne lemaradni, és időben felkészül, az hatalmas előnyre tehet szert a konkurens webáruházakkal szemben, hiszen ez az új ár-összehasonlító szolgáltatás komoly változásokat hozhat az online piacra.

Mire való és kinek ajánlott a Google Shoping?

Mivel sajnos Magyarországon még nem mindenki számára érhető el ez a szolgáltatás, így aki kizárólag a hazai célcsoport számára értékesít az interneten, neki még nem javasolt. Viszont akik Nyugat- és Kelet-Európa felé jelenleg is exportálnak, számukra kihagyhatatlan megoldás lehet az üzletük és a webáruházuk forgalmának növelésére.

A rendszer könnyen használható, és úgy tervezték meg, hogy a kereskedők számára is könnyen kezelhető legyen. Nem kell más hozzá, csak egy olyan Google Ads fiók, amelyhez tartozik egy úgynevezett Merchant Center szolgáltatás. Fel kell tölteni a termékek leírásait, fontosabb adatait, képeket, és ha van, akkor az üzlet címét vagy a webáruházra mutató linket, valamint az árakat. Az ilyen módon létrejött hirdetések az alábbi helyeken jelennek meg:

  • a Google Shopping szolgáltatásban (jelenleg 30 országban működik)
  • a Google találati lista elején az organikus keresési találatok felett és a Képek mellett
  • a Google partnereinek webhelyein, ideértve a YouTube-ot is
  • a Google Display Hálózatában

Mivel jóval több információt tartalmaznak, a vásárlók pontos képet kapnak az értékesített termékről anélkül, hogy rákattintottak volna a hirdetésre. Ebből adódóan az egyes kampányok ugyanannyi pénzből sokkal tovább és eredményesebben futhatnak, mint a korábbi hirdetési formák esetén. A Google-nek ugyanúgy kattintások után kell fizetni (CPC), vagyis amikor valaki rákattint a megjelenített termékre, és az adott kereskedő weboldalára kerül. Az eddigi adatok szerint ezeknek az új kampányoknak 30 százalékkal jobb a hatékonyságuk, mint a hagyományos keresőhirdetéseké.

A szolgáltatás előnyei

  • A részletesebb tájékoztatásnak köszönhetően sokkal komolyabb vásárlók érkeznek a webáruházba, hiszen a Google Shopping szolgáltatásban talált információk alapján az adott terméket választotta.
  • Ha a Shopping hirdetések mellett a hagyományos szöveges hirdetések is aktívak, akkor sokkal általánosabb jelenlét érhető el, és így könnyen megduplázódhat az elért vásárlók száma.
  • A kampányok alatt részletes statisztika készül, és az adatok elemzésével tisztább kép kapható a piaci versenyhelyzetről.

Mire érdemes odafigyelni?

Az biztos, hogy az egyik legfontosabb tényező az eladási ár. Egy adott hirdetés mellett több másik is látható egyszerre, és a vásárlók nem feltétlenül a termékfotó alapján döntenek, hanem a termék ára a legvonzóbb tényező. Javasolt kialakítani egy értékesítési stratégiát, és csak azokat a termékeket érdemes hirdetni, amelyeket versenyképes áron lehet kínálni. A statisztikai adatokat folyamatosan vizsgálni kell, és szükség esetén korrigálni a hirdetések szövegeit és a fontosabb paramétereket. A Google Shopping segítségével a legjobb áron kínált termékek jelennek meg a vásárlók számára. Ez azt jelenti, hogy ha több kereskedő is kínálja ugyanazt a terméket, akkor a legolcsóbb áron kínált fog megjelenni a találati lista tetején.

A nemzetközi gyakorlat alapján nem érdemes felvenni a nagyobb márkákkal vagy gyártókkal a versenyt, hiszen olyan erős stratégiával és kedvező árakkal vannak jelen a piacon, amit nehéz überelni. A kisebb vállalkozások olyan területeken tudnak sikeresek lenni, ahol nem kell harcolniuk a nagy versenytársakkal. Ezen a réspiacon erős márkát építhetnek, és idővel meghatározóvá, sőt akár piacvezetővé is válhatnak.

Éppen ezért lehet, hogy nem árt tapasztalt szakértő bevonása, legalább az első kampányoknál, hogy a kereskedőnek legyen elég saját tapasztalata a következők indításához.

Google Shopping

Webáruház készítés

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.



*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Tanuljon meg programozni!

Adunk hozzá egy ajándék kupont!

Teljesen az alapoktól indulva, 330 változatos és kreatív példán sajátíthatja el a programozást.

  • Vizsgára vagy érettségire készül?
  • Műszaki egyetemre jár?
  • Esetleg az alapoktól kezdené?

Programozz Te is mesterfokon!

A munkafüzetek 12 év oktatási tapasztalata és egyedi tanítási módszerek alapján készültek!

Kuponkód: PM-MSj4tAdb

Kattintson az 1.000 Ft-os kedvezményért! »

Legfrissebb híreink

2020-10-14
Hogyan fejlessze magát egy programozó?
Az egyedi honlapkészítés nagyon sok kihívás elé állíthatja a programozókat, de nemcsak a webes területen, hanem az egyedi szoftverfejlesztés esetén is fontos, hogy a lehető legjobban karbantartsa az elméjét egy programozó. Hogyan tudja ezt megtenni? Hát kizárólag rengeteg gyakorlással.
2020-03-30
A chatbotok fontossága webáruházak számára
A chatbot egy mesterséges intelligencia program, mely egy adott szolgáltatás elvégzéséhez interaktív emberi beszélgetést szimulál – mindezt előre beprogramozott mondatokkal teszi. A botokat gyakran használják alapvető ügyfélszolgálati és marketing rendszerekhez. 
2019-11-29
A hőtérképes elemzés előnyei webáruházak esetében
A webáruházak hőtérképes elemzésével jobban látjuk hogyan viselkednek a látogatók az egyes oldalakon. A hőtérképes szoftverektől kapott információk segítenek, hogy a webáruház felhasználói élményét javítsuk, növeljük a látogatók elköteleződését és a konverziót.

Kövessen minket a Facebookon!

Facebook oldalunk

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop jogi megfelelése
Milyen jogszabályok és jogi előírások vonatkoznak a webáruházakra?
© 2016 - 2019. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!