Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 316 6559
2017-04-03
A honlap értéke, eredményessége, megtérülése

A honlap értéke, eredményessége, megtérülése

Egy honlap, egy webáruház, azon túl, hogy manapság kötelező kommunikációs csatornának számít, mégis inkább egy beruházás, ha vállalkozásról beszélünk. Ha a vállalkozása befektet x összeget a webes kommunikációs, sales eszközbe, mindenképp szeretné megtudni, megéri-e, megtérül-e.

 

Mennyit kell befektetni az optimális eredmény érdekében?

Ez bizony egy fontos kérdés, mégis a weboldalt, webáruházat készíttetők 95 %-a nem is gondolja végig. Igaz, nem is egyszerű. Ha a kérdést nagyobb távolságról vizsgáljuk, akkor megállapíthatjuk, hogy minden eset más. Egy kis versenyben küzdő weboldal esetében lényegesen kisebb befektetéssel is szép eredményeket lehet elérni, míg egy agyonversenyzett piacon hatalmas összegek is kevésnek bizonyulnak néha az átütő sikerhez.

Adott szegmenseben pedig azt kell még figyelmebe venni, hogy minden szegmensnek van egy kritikus pontja, amit teljesíteni kell ahhoz, hogy egyáltalán látszódjunk a versenyben. Tehát minden területen van egy minimum beruházási szint, ami alatt teljesen felesleges pénzt költeni, beruházni, mert ennyi erővel az ablakon is kidobhatjuk a pénzünket. Sokszor hallani, hogy csináljunk egy jó weboldalt kis pénzből, hogy legyen, meg hogy hozzon is valamit. De ez nem így működik.

Először a célokat kell rögzíteni, hogy mit akarunk elérni, melyik területen, milyen eszközökkel. Ha ezt látjuk, akkor lehet megbecsülni azt a minimális befektetési szükségletet, aminek van értelme, hogy legyen esély a megtérülésre, eredményességre. Lehet persze ennél olcsóbb megoldásban is gondolkodni, ha csak az ügyfél pénzét kell elkölteni, de valószínűleg nem lesz igazán értelme.

Egy weboldal értéke

Egy weboldal értékének a megállapítása, a piaci értékének a megbecslése legalább olyan összett, bonyolult feladat, mint mondjuk egy cég értékének a korrekt megállapítása. Ha a klasszikus, ilyen esetekre mindig tökéletesen ráhúzható mondásból indulunk ki, akkor a weboldal értéke pont annyi, amit éppen a vevő ad érte.

Ez az elv persze nagy általánosságban igaz lehet, de mégis jó lenne tudni még az eladás előtt, vagy egyéb okokból, hogy az éppen működtetett weboldal vagy webáruház mennyit is érhet. Miből induljunk ki?

Ha van kedvünk játszadozni, akkor írjuk be a Google-be a „weboldal érték”, vagy „website value calculator” keresőszavakat, és jó néhány találatot kapunk, ahová csak megadjuk a weboldal elérhetőségét, és kis idő múlva megkapjuk az oldal értékének becslését. Csak kiváncsiságból kipróbálva az egyik ilyen oldalt, az értékbecslő weboldalba begépeltük a magyar Index hírújság domain címét, akkor egy egész komoly összeget dobott a gép, közel 3 millió dollárra értékelve az oldalt.

Ezek a kalkulátorok azonban nagyon nagy szórással dolgoznak, és egész irreális eredményekre is képesek, főleg a nem angol nyelvterületen működő honlapok esetében. További fontos tudnivaló, hogy frissen indult, vagy nagyon fiatal weboldalak esetében sem érdemes komolyan venni az eredményeket, mivel a kalkulátorok az érték kiszámításánál erősen figyelmebe veszik a historikus és elérhető látogatottsági, népszerűségi, kedveltségi, linkeltségi, stb. adatokat. És ilyenek fiatal weboldalak esetében nincsenek.

Egy másik megközelítésben úgy is meghatározhatjuk egy weboldal értékét, hogy megpróbáljuk megbecsülni, hogy mennyi pénzbe kerülne egy hasonlót megépíteni és hasonló piaci helyzetbe navigálni az oldalt. Nem mondom, hogy egyszerű feladat ezt kiszámolni. A hasonló helyzet megítélésében persze sok elérhető adatra támaszkodhatunk: megnézhetjük a kapcsolódó analitika adatokat, a látogatottsági számokat, a kulcsszavak aktuális pozícióit, a bejövő linkek mennyiségét és minőségét és természetesen az e-commerce statisztikákat, a forgalmi trendeket.

A legegyszerűbb, talán a legkönnyebben alkalmazható módszernek a cégek értékbecslésénél is alkalmazott elv tűnik. Meg kell határozni, hogy mennyi profitot termel a webáruház, a weboldal egy évben, és ezt a termelt hasznot szokás megszorozni 5-8 évvel. Magyarul 5-8 éves megtérüléssel számolunk ezen befektetés esetén is.

Weboldal értékének a megállapítása

Egy weboldal, webáruház eredményessége, megtérülése

Amennyiben a weboldalt, webshopot egy vállalkozás üzletszerzés céljából üzemelteti, úgy mindenképpen érdemes erre az eszközre is úgy tekinteni, mint minden más beruházásra. A beruházásnak meg kell térülnie, sőt eredményt kell produkálnia, hasznot kell hajtania.

Webáruház esetében egyszerűbb a számítás, hiszen az egyes értékesített termékek áraiba beépített árrés adott időszakra vetitett összege adja az egyenleg egyik oldalát. Ez a pénztöbblet áll szemben a webáruház üzemletetéséhez szükséges erőforrások költségével, a személyi ráfordításokkal, a közvetlen és közvetett költségekkel. Ha a bevételi oldal a nagyobb, akkor eredményes a webáruház, és a megtérülés a beruházási összeg ismeretében számítható, becsülhető.

Weboldal esetében picit nehezebb ez a számítás, mivel itt nem történik direkt értékesítés. Általában információkérés, ajánlatkérés, kapcsolatfelvétel valósul meg ezeken az oldalakon, amelyek egzaktul nem számszerűsíthetőek. Ilyenkor azt érdemes vizsgálni, hogy jött-e létre valamilyen konkrét üzlet a weboldal segítségével, és ha igen, mekkora. Az üzlet megszerzésének is van piaconként különböző átlagos költsége, ez az üzletkötői jutalék. Ha ezt a jutalékmértéket ismerjük, akkor némi adminisztrációt követően számszerűsíthető a weboldal teljesítménye is.

A fentiekből is látszik, hogy egy webes termék, egy weboldal, egy webáruház tekintetében is, ha némely esetben nem is könnyen, de számszerűsíthetőek a megtérülési, eredményességi mutatók közgazdasági szempontból is. Akkurátus tervezéssel, következetes weboldal felépítéssel, hatékony webes marketinggel ezek a mutatók a kívánt tartományba állíthatóak, és akár a pár éven belüli megtérülés is realitás lehet.

Hőbör Tamás
Projektmenedzsment – SEO
Egyedihonlapkészítés

honlap értéke

honlap megtérülése

honlap eredményesége

Ossza meg másokkal is!

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Kiemelt akcióink

19.000 Ft kedvezmény

Újonnan rendelt weblapjainkhoz „Kezdő Marketing” csomagot adunk ajándékba.

Weblap csomagjaink »

39.000 Ft kedvezmény

„Profi” webáruház csomagunk most jelentős kedvezménnyel rendelhető.

Webáruház csomagjaink »

Akciófigyelő

Nem szeretne lemaradni az akciókról?

Kérjük, adja meg nevét és e-mail címét, hogy értesíthessük havi akcióinkról, egyedi ajánlatainkról.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Egyedi ajánlat kérése

Gyors segítségre van szüksége?

Kérje ingyenes és gyors árajánlatunkat! Kollégáink gyorsan felveszik Önnel a kapcsolatot és megválaszolják kérdéseit. 

Ajánlatkérés »

Kövessen minket a Facebookon!

Legfrissebb híreink

2017-11-05
Marketing régen és ma
Az elmúlt 10 évben rohamosan fejlődött a technika, és ma már elengedhetetlen, hogy valaki ne rendelkezzen számítógéppel és internettel. A kutatások mégis azt mutatják, hogy a kis- és középvállalkozások kevesebb mint 10%-a rendelkezik weblappal – tudtuk meg az egyedihonlapkeszites.hu-tól.
2017-10-06
A leggyakoribb webáruház készítési hibák
Hiába egy jó ötlet és még egy annál is jobb termék vagy termékcsoport, ha a webáruház tulajdonosa nem tudja mire kell odafigyelnie a tervezés vagy készítés során, számos hibába futhat bele, amivel könnyen és gyorsan tönkreteheti az egészet. 
2017-07-17
Egy jó webáruház fontosabb jellemzői
A webáruház célja igen egyszerű: minél többen és minél többet vásároljanak az adott weboldalról. Jó webáruházat azonban nem egyszerű létrehozni és üzemeltetni. Pontos recept sajnos nincs, de van néhány összetevő, amire érdemes különös figyelmet fordítani.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Honlap programozás
Nem kérdés, hogy manapság az információk megszerzésének legfontosabb területe az internet.
Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
SEO, weboldal optimalizálás
Mi alapján kerülhet előre a kereső találati sorrendjében egy weboldal?
© 2016. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!