A használható honlaphoz elengedhetetlen a megfelelő tartalom és a jól megírt szöveg, de a külső megjelenés legalább ennyire fontos. Biztos módszer természetesen nincs arra, hogyan kell jó weblapot készíteni, de néhány szempontot érdemes figyelembe venni.
A felhasználó feje
Egy használható honlap kialakítása nem egyszerű feladat, nem is sikerül mindenkinek. Biztos módszer talán nincs is arra, hogyan lehetne bárkit egy adott weboldalon tartani. Az egyetlen alapszabály az, hogy mindig a felhasználó fejével kell gondolkodni. Az egyszerű, letisztult tartalom, a könnyen kezelhető felület, a követhető menüpontok mind olyan tulajdonságok, amik egy átlagos internetező számára fontosak lehetnek. A megfelelő tartalom és a stílusos szöveg azonban kevés a felhasználóbarát honlaphoz, ezeknél még hangsúlyosabb maga a látvány. Jó webdesign nélkül másodpercek múlva új honlapra szörfözik a látogató.
Látványkonyha
Egy sikeres, látogatott honlaphoz elengedhetetlen a megfelelő webdesign. Ha az oldal első ránézésre nem mutat jól, akkor kár volt foglalkozni vele. Ha egy oldalra jó ránézni, az felkelti a látogatók figyelmét, akik ezután kezdik csak meg az alapos ismerkedést a honlappal. A jó grafikával könnyebbé válik a navigálás a weboldalon, átláthatóbbá, követhetővé válik a tartalom.
A jó webdesign kerüli a giccset, letisztult, igényes, nem hivalkodik. A túl sok szín, az indokolatlanul feltörő grafikai elemek inkább taszíthatják a felhasználót, inkább az egyszerű és gyors animációra kell törekedni. A felugró ablakokat szintén felejtsük el, ezeknek a látogatók mellett még egy nagy ellensége van: a Google. A minimalista stílus nemcsak ezek miatt egyre népszerűbb. Mivel könnyebben átláthatóvá teszi az oldalt, az emberek gyorsabban megtalálják a számukra fontos információt. Ideje pedig senkinek sincs.
A stílus maga
Ha megfelelő a webdesign, nagyobb eséllyel maradnak az oldalon a felhasználók, de fontos a stílusos szöveg is. Ennek tartalma mindig legyen tömör, lényegretörő és hatásos. Ha túl bonyolult kifejezések kerülnek a mondanivalóba, vagy terjengősre sikerülnek szövegek, az olvasók hamar elveszítik érdeklődésüket. Fontos, hogy minél keresőbarátabbak legyenek. A hosszabb írásokat tegyük almenübe, tagoljuk, emeljük ki vastagon a hangsúlyos részeket. Szöveget írni sem tud azonban mindenki, bár sokan hiszik, hogy ez egy weboldal készítésének legegyszerűbb eleme. Pedig ez is egy szakma, ugyanúgy mint a grafikus, a projektmenedzser vagy a programozó.
Átláthatóságot a honlapoknak!
Weboldalunkat tagoljuk, tegyük átláthatóvá, logikussá. Ha felhasználó néhány másodperc esélyt ad a honlapnak egy felületes végiggörgetéssel, akkor is értse és találja meg az őt érdeklő információt. Az általunk fontosnak tartott elemeket úgy rendezzük el, hogy a látogatók biztosan találkozzanak vele, de semmiképp se terheljük őket túl sok információval. A hosszú bekezdések miatt azonnal elmenekülnek, ezért törekedjünk az első ránézésre is informatív részletekre. A menüpontok szintén egyszerűek legyenek, mert a felhasználó három kattintásnál többet nem akar azzal foglalkozni, hogy megtalálja a számára fontos adatokat. Az elérhetőség megadása, a cégadatok közlése bizalmat épít, szánjunk nekik külön menüpontot.
Sokan megfeledkeznek róla, hogy az oldal élesítése előtt teszteljék azt néhány felhasználóval. Elég 10-20 ismerőst bevonni, ők lesznek azok a tipikus felhasználók, akik ötletekkel segíthetik a weboldal fejlesztését. Nem szabad kihagyni őket, mert meglepően sok jó tanáccsal szolgálnak majd.