Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 410 1763
2017-09-19
Hogyan töltsünk fel terméket a webáruházba?

Hogyan töltsünk fel terméket a webáruházba?

Egy webáruház sikere, a konverziók száma és aránya nagyon erősen függ a webáruházba feltöltött termékinformációk mennyiségétől, az információk minőségétől és nem utolsó sorban a feltöltés minőségétől is. 

 

A termékfeltöltés felelősségteljes feladat

A potenciális vásárló a webáruházban az ott található információk alapján dönt, ha nem jó a termék fotója, a termékleírás, a kapcsolódó információk nem adnak választ a felmerülő kérdésekre, akkor nem lesz vásárlás, a vevő máshova fog menni a termékért. Egy webáruház termékekkel, termékinformációkkal való komplett feltöltése, ha sok termékes webáruházról van szó, igen komoly, sok munkaórás feladat lehet, de kisebb webáruházak esetében sem lehet félvállról venni.

Milyen adatokat érdemes feltölteni egy termékhez webáruházban?

Ökölszabályként elmondható, hogy minél több, részletes és a célcsoport számára érthető termékadatra, termékinformációra van szükség. A termékinformációk felépítése függ persze a konkrét termékcsoporttól, de általánosságban az alábbi információkkal lehet számolni:

  • Megnevezés
  • Termék kategória
  • Típus
  • Gyártó
  • Leírás
  • Műszaki adatok, paraméterek
  • Termék összetevői
  • Termék funkciók
  • Kellékek, kiegészítők
  • Termék fotók
  • Termékrajzok, műszaki rajzok
  • Termékvideók
  • Letölthető termékprospektus
  • Használati utasítás
  • Garanciális feltételek
  • Ár
  • Egységár
  • Kiszerelés, csomagolás
  • Kiszállítás feltételei, ára
  • Elérhetőség vagy raktárinformációk

Webáruház termékeinek leírása, szöveges információk

A webáruház kínálatában szereplő termékeket szövegesen is be kell mutatni, a termékek előnyeit, hasznosságát ki kell domborítani, érthetően, egyszerűen és a valóságnak megfelelően. Célszerű a termékbemutatást a legfontosabb ismérvek összefoglalójával kezdeni, és csak ezt követően kell a részletes termékleírásra navigálni a felhasználót. Nagyon sok termék esetében a termék adatok, a műszaki adatok képezik a döntés alapját, így célszerű egy külön blokkot szentelni ezen adatok áttekinthető és strukturált megjelenítésére.

A termékleírások elkészítése komoly, hosszadalmas munka, ennek ellenére nem érdemes „lelopni” az importőr vagy a konkurencia oldaláról, mert azt a keresők nem díjazzák, és a nem egyedi tartalom miatt rosszabb pozíciókban jelennek meg a termékek a találati listákon.

Az általános szabályok ezekre a szövegekre is érvényesek: érthető, könnyen befogadható, a lényeget precízen tartalmazó, helyesírási hibáktól mentes termékleírásra van szükség. Ezen kívül a szövegírónak érdemes tisztában lennie a keresőoptimalizált szövegírás szabályaival is.

Webáruház termékeinek leírása, szöveges információk

Milyen fotókat, képeket kell feltölteni?

A webáruházak termékei esetében a meggyőzés legfontosabb eszköze a termékfotó. A látogató döntését meghatározóan befolyásolja, hogy mit lát a képeken. Ha túl kicsi a kép, homályos, előnytelen a fotó, nem látszanak a részletek, akkor a vásárló elbizonytalanodik és tovább lép. Ha túl nagyok a képek, akkor lassulhat a webáruház betöltési sebessége, ami a keresőkben elért pozíciókat jelentősen ronthatja.

Nem csak termékfotókat lehet feltölteni a termékhez, sok esetben a műszaki rajzok, vagy méretezett rajzok is nagyon hatékonyak lehetnek. Sok esetben lényeges lehet a termék pontos fizikai mérete is.

Több termék esetében a képgaléria megjelenítés ajánlott, ahol  célszerű az egyes képeket a galériában feliratozni, képcímmel ellátni, ami mind a vásárlási szándékkal érkező látogatót, mind a keresőket segíti a termékkel kapcsolatosan.

Ha van termékvideó, akkor azt is ajánlott feltölteni. Egy jól megkomponált termékvideó gyorsan eldöntheti a vásárlás vagy tovább keresgélés dilemmáját. A videó nem csak hatásos és látványos, de megvan az a tulajdonsága, hogy működés közben is be tudja mutatni a terméket, így egy csapásra választ adhat több tucat további kérdésre.

Webáruház termékek letölthető információi

Egy webáruház termékei esetében számos letölthető információ feltöltése javasolt. A termékek esetében sokszor rendelkezésre áll valamilyen prospektus, termékinformáció, használati útmutató, összeszerelési útmutató, vagy akár a garanciális feltételek. Ezek a dokumentumok további lényeges információkat tartalmaznak a vásárló számára, arról nem is beszélve, hogy a dokumentumok tartalmát látják és indexelik a keresők. A feltöltéskor mindig oda kell figyelni, hogy szövegként értelmezhető pdf vagy word dokumentum legyen, amelyeket a kereső tudnak értelmezni.

A termék ára, kiszállítás, elérhetőség

Webáruház termék információ tekintetében – mint minden üzletben – fontos jól láthatóan feltüntetni a termék árát, bizonyos termékek esetében külön jogszabály előírása miatt az egységárat. Az árnak egyértelműnek kell lennie, és általában a kosár gomb környékén kell, hogy elhelyezésre kerüljön. A nagyközönség számára is elérhető webáruházak esetében bruttó ár feltüntetése a követelmény, de persze opcionálisan megadható a nettó ár és az áfa mértéke is, hogy vállakozások esetében se kelljen a vásárlónak számolgatnia. Az ár mellett fontos közölni a potenciális vevővel, hogy a termék raktáron van-e éppen, vagy várni kell, amíg beszerzik a megrendelést követően. 

Végül szintén kötelező elem a termék kiszállításának költségét és feltételeit feltüntetni a termékinformációk között. Még abban az esetben is megéri kiírni a termék mellé a szállítási információkat, ha minden terméket azonos feltételekkel szállít ki a webáruház, hiszen nem tudhatjuk, hogy a látogató éppen honnan érkezett a webáruházba és idáig mit látott és mit olvasott el.

termékfeltöltés webáruházban

termékadatok

termékleírás

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.



*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Tanuljon meg programozni!

Adunk hozzá egy ajándék kupont!

Teljesen az alapoktól indulva, 330 változatos és kreatív példán sajátíthatja el a programozást.

  • Vizsgára vagy érettségire készül?
  • Műszaki egyetemre jár?
  • Esetleg az alapoktól kezdené?

Programozz Te is mesterfokon!

A munkafüzetek 12 év oktatási tapasztalata és egyedi tanítási módszerek alapján készültek!

Kuponkód: PM-MSj4tAdb

Kattintson az 1.000 Ft-os kedvezményért! »

Egyedi ajánlat kérése

Gyors segítségre van szüksége?

Kérje ingyenes és gyors árajánlatunkat! Kollégáink gyorsan felveszik Önnel a kapcsolatot és megválaszolják kérdéseit. 

Ajánlatkérés »

Legfrissebb híreink

2020-10-14
Hogyan fejlessze magát egy programozó?
Az egyedi honlapkészítés nagyon sok kihívás elé állíthatja a programozókat, de nemcsak a webes területen, hanem az egyedi szoftverfejlesztés esetén is fontos, hogy a lehető legjobban karbantartsa az elméjét egy programozó. Hogyan tudja ezt megtenni? Hát kizárólag rengeteg gyakorlással.
2020-03-30
A chatbotok fontossága webáruházak számára
A chatbot egy mesterséges intelligencia program, mely egy adott szolgáltatás elvégzéséhez interaktív emberi beszélgetést szimulál – mindezt előre beprogramozott mondatokkal teszi. A botokat gyakran használják alapvető ügyfélszolgálati és marketing rendszerekhez. 
2019-11-29
A hőtérképes elemzés előnyei webáruházak esetében
A webáruházak hőtérképes elemzésével jobban látjuk hogyan viselkednek a látogatók az egyes oldalakon. A hőtérképes szoftverektől kapott információk segítenek, hogy a webáruház felhasználói élményét javítsuk, növeljük a látogatók elköteleződését és a konverziót.

Kövessen minket a Facebookon!

Facebook oldalunk

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop felülvizsgálat
Nem hozza a webáruház az elvárt forgalmat vagy túl alacsony a látogatottság?
© 2016 - 2019. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!