Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 316 6559
2017-10-06
A leggyakoribb webáruház készítési hibák

A leggyakoribb webáruház készítési hibák

Hiába egy jó ötlet és még egy annál is jobb termék vagy termékcsoport, ha a webáruház tulajdonosa nem tudja mire kell odafigyelnie a tervezés vagy készítés során, számos hibába futhat bele, amivel könnyen és gyorsan tönkreteheti az egészet. 

 

Az alábbiakban öt pontban keressük arra a választ, hogyan ne készüljön webáruház, melyek azok a hibák, amit a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.

1. Nincs szakszerű support a webolal mögött

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a tulajdonosok nem néznek alaposan utána a webfejlesztő cégnek. Sajnos sok olyan cég van a piacon, akik alacsony áron elkészítik a weboldalt, de átadás után úgy eltűnnek, minta soha nem is léteztek volna. Bizony a készítés során arra is gondolni kell, vajon mi lesz 1 év múlva, mi lesz, ha fejleszteni szeretné a tulajdonos a webáruházat.

Néhány fontos kérdés, amit még az elején érdemes tisztázni a webfejlesztő céggel:

  • Ki és milyen módon fejleszti a webáruház rendszerét?
  • Egyedi vagy nyílt forráskódú motorral fog készülni?
  • Hogyan lesz frissítve a webáruház új funkciókkal?
  • Mennyi garanciát vállal a munkára?
  • Mennyibe fog kerülni a későbbi karbantartás/fejlesztés?
  • Milyen rendelkezésre állást garantál a cég?
  • Milyen addicionális tudást tesz a webáruházba (seo beállítások, szövegek feltöltés, szövegírás)?

Sajnos sokan beleugranak abba a hibába, hogy csak pár tízezer forint különbség alapján választanak webfejlesztő csapatot ahelyett, hogy hosszú távra terveznének. Sok esetben érvényes a mondás, hogy „olcsó húsnak híg a leve”.

2. Rossz minőségű vagy lopott termékfotók használata

Az egyik leggyakoribb és egyben legsúlyosabb hiba a rossz termékfotó. Legyen bármilyen jó egy termék, ha a róla készült fénykép nem előnyösen mutatja be, akkor senki sem fogja megvásárolni. Az emberek többsége vizuális típusú, szükségük van arra, hogy jól lássák a megvásárolni kívánt terméket. Termékenként minimum három nagy felbontású kép használata javasolt. A nagy felbontás azért fontos, mert így jól nagyíthatóak lesznek a képek, segítségükkel szinte tapinthatóvá lehet tenni a terméket.

Tilos más hasonló webáruházak termékképeit használni engedély nélkül. Sajnos sokan nem is tudják, hogy az interneten lévő fényképek nagy része szerzői jogvédelem alatt áll, azok használata a tulajdonos engedélye nélkül jogellenes. Ha lehet, érdemes a gyártó képeit használni, de egyedi termékek esetén nem szabad sajnálni a pénzt egy profi fotósra sem.

3. Hiányos vagy rövid termékleírások

Sokan gondolják úgy, hogy a termékleírás nem fontos, szerintük elég egy kép és egy jó ár. Lehet, hogy akad olyan vásárló, akire ez igaz, de a többségre nem. Egy több száz termékből álló webáruház termékleírásait megírni nem kis feladat, ez tény. Sokan ezen akarnak spórolni, pedig ez nagyon nagy hiba! A termékleírásokat alaposan ki kell dolgozni, ügyelve a termékparaméterekre, a felhasználhatóságra, a kapcsolódó videókra és a termék megvásárlásának előnyeire. A cél az, hogy ha a vásárló elolvassa, késztetést érezzen arra, hogy neki az adott termékre van szüksége és úgy érezze, minden fontos információt megkapott a termékkel kapcsolatban. A jól elkészített tartalmakat a keresőmotorok is díjazni fogják, jobb helyezést kap a weboldal a találati listában.

Egyszerű vásárlási folyamat

4. Túlbonyolított fizetési folyamat

Gyakori hiba a túl sok időt elraboló fizetési rendszer alkalmazása. Sokan azért nem veszik meg az akár alig beszerezhető terméket sem, mert számos felesleges lépésen kell átjutniuk. Ilyen lehet például a vásárláshoz indokolatlanul szükséges regisztráció. A folyamatot a lehető legjobban le kell egyszerűsíteni. Természetesen be kell kérni a szükséges adatokat, de sokkal eredményesebb, ha a fizetési folyamatba van integrálva. A fizetési oldal mindig egyértleműen mutassa, hol tart a folyamat és mi vár még a vásárlóra, milyen lépések vannak még hátra. Legyen lehetőség vissza vagy előre navigálni az egyes lépések között, méghozzá adatvesztés nélkül.

5. Nincs pénzt a webáruház marketingjére

Jellemző hiba, hogy a tulajdonos csak addig számolja össze a költségeket, amíg elindítja a webáruházat. A marketingre, a reklámra azonban már nem rak félre elegendő pénzt, így azonban nem sok esélye marad a piacon. Pedig marketing nélkül nincs élet. Ráadásul nem csak egyetlen marketingeszköz létezik, amire koncentrálni kellene. Elképzelhető, hogy fél évbe is beletelik, amíg a tulajdonos megtalálja a saját termékére a leghatásosabb módszert. Erre azonban kell anyagi forrás, amivel mindenképpen számolni kell a webáruház élesítése után.

5+1. Rosszul kezelt közösségi média

Sokan esnek abba a hibába, hogy nagyvonalúan kezelik a közösségi médiát. Még ha ritka termékkel is foglalkozik a webáruház, akkor is jelen kell lennie a közösségi hálón. A közösségi médián belül is van hirdetési lehetőség, reklám, amiken keresztül hatékonyan be lehet mutatni a webáruház termékeit. Viszonylag alacsony költségekkel több ezer emberhez el lehet juttatni kedvezményes ajánlatokat, akciókat. A tudatosan az oldalra csábított, de kisebb számú aktív követői bázis jóval hatásosabb, mint nagyobb számú, de inaktív követői kör.  

webáruház

webáruház készítési hibák

webáruház hiba

Ossza meg másokkal is!

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Kiemelt akcióink

19.000 Ft kedvezmény

Újonnan rendelt weblapjainkhoz „Kezdő Marketing” csomagot adunk ajándékba.

Weblap csomagjaink »

39.000 Ft kedvezmény

„Profi” webáruház csomagunk most jelentős kedvezménnyel rendelhető.

Webáruház csomagjaink »

Akciófigyelő

Nem szeretne lemaradni az akciókról?

Kérjük, adja meg nevét és e-mail címét, hogy értesíthessük havi akcióinkról, egyedi ajánlatainkról.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Egyedi ajánlat kérése

Gyors segítségre van szüksége?

Kérje ingyenes és gyors árajánlatunkat! Kollégáink gyorsan felveszik Önnel a kapcsolatot és megválaszolják kérdéseit. 

Ajánlatkérés »

Kövessen minket a Facebookon!

Legfrissebb híreink

2017-11-05
Marketing régen és ma
Az elmúlt 10 évben rohamosan fejlődött a technika, és ma már elengedhetetlen, hogy valaki ne rendelkezzen számítógéppel és internettel. A kutatások mégis azt mutatják, hogy a kis- és középvállalkozások kevesebb mint 10%-a rendelkezik weblappal – tudtuk meg az egyedihonlapkeszites.hu-tól.
2017-10-06
A leggyakoribb webáruház készítési hibák
Hiába egy jó ötlet és még egy annál is jobb termék vagy termékcsoport, ha a webáruház tulajdonosa nem tudja mire kell odafigyelnie a tervezés vagy készítés során, számos hibába futhat bele, amivel könnyen és gyorsan tönkreteheti az egészet. 
2017-07-17
Egy jó webáruház fontosabb jellemzői
A webáruház célja igen egyszerű: minél többen és minél többet vásároljanak az adott weboldalról. Jó webáruházat azonban nem egyszerű létrehozni és üzemeltetni. Pontos recept sajnos nincs, de van néhány összetevő, amire érdemes különös figyelmet fordítani.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop felülvizsgálat
Nem hozza a webáruház az elvárt forgalmat vagy túl alacsony a látogatottság?
© 2016. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!