Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 410 1763
2016-09-17
Hasít az e-kereskedelem Magyarországon

Hasít az e-kereskedelem Magyarországon

Elképesztő mértékben növekszik a digitális kereskedelemben elköltött pénz, nemcsak a világban, hanem hazánkban is. A hagyományos kiskereskedelmi adatokhoz képest háromszor olyan gyorsan fejlődik az elektronikus szektor.

 

Kínai uralom

Világszinten és Magyarországon is dinamikusan nő, évről évre mindig nagyobb arányban emelkedik az elektronikus kereskedelem forgalma. A világon a teljes szektoron belül már nyolc százalékot tesz ki az online kereskedelem. Az eMarketer tanulmánya szerint 2017-ben minden tizedik dollárt az interneten keresztül költünk majd el, 2020-ban pedig közel 15 százalékot tesz ki a az e-kereskedelem a világ globális forgalmából. Jelenleg egyébként Kína rendelkezik a legnagyobb piaccal, ezt az Egyesült Államok követi, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig Nagy Britannia került. Európában a britek Franciaországot előzik, a harmadik helyezett pedig Németország. Érdekes, hogy a földrész hagyományos kiskereskedelmi piaca közül a franciák és a németek dominálnak.

Javul a hazai e-kereskedelem

Hazánkban a teljes kiskereskedelmi forgalom öt százalékkal bővült tavaly, az e-kereskedelem növekedése viszont elérte a 16 százalékot. A számok sokat mondanak az online világ változásairól. 2013-ban az e- kereskedelem volumene „csak” 200 milliárd forint volt, 2014-ben már 230 milliárdra, 2015-re pedig 270 milliárd forintra rúgott a forgalom a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint. Az eNet Internetkutató szerint még ennél is jobb számokat produkált a szektor, nemrég közölt tanulmányuk szerint tavaly 319 milliárd forintos forgalmat. Ezzel szerintük az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes szektor 4,1 százalékát teszi már ki, tehát minden 25. forint online költünk el Magyarországon.

Magyarországi e-kereskedelem trend

Offline adatok

Ehhez kapcsolódó szám, hogy az online kosárérték lényegesen nagyobb, mint a hétköznapi értelemben vett boltoké. A hagyományos forgalomban 2,5 ezer forint volt tavaly ez az érték, az online értékesítésben viszont meghaladta a 10 ezer forintot az egy vásárlásra fordított összeg. A GKI szerint a webáruházak 26 millió tranzakciót bonyolítottak, a forgalom 37 százaléka a karácsonyi időszakban valósult meg. Érdekes adat, hogy hiába a folyamatosan növekvő forgalom, az új vevők száma nem emelkedik.

Miközben a digitális kereskedelem ilyen jó számokat produkál, a hazai „offline” adatok ehhez képest nem túl biztatóak. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2,7 százalékos volt a nyár közepén a forgalmi bővülés, ami január óta a leglassabb ütemnek számít. Igaz, ha az egész évet vizsgáljuk azzal kapcsolatban, hogy mi történt a magyar kiskereskedelmi forgalomban, akkor a naptárhatástól megtisztított adatok szerint öt százalékos bővülést láthatunk az előző év azonos időszakához képest. Ez egészen jó adatnak számít, de meg sem közelíti a digitális kereskedelem 16 százalékát.

Számítástechnika és játék

Nyáron az online kiskereskedelemben továbbra is a műszaki cikkek voltak a legkeresettebbek. A szórakoztató elektronikai termékekből 11 milliárd forint bevétel származott a nyáron, ez közel 50 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. Ez leginkább a Labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia hatásával magyarázható. Ezek a nagyobb értékű vásárlások is hozzájárultak a kosárérték növekedéséhez. A műszaki cikkek egyébként mindig is a lista elején voltak az e-kereskedelemben, tavaly a magyarok 48 milliárd forintnyi értékben vásároltak ilyen termékeket. A számítástechnikai eszközökre 2015-ben 35 milliárd forintot költöttünk online, ugyanannyit, mint a játék- és kultúrcikkekre. Beszélő szám, hogy a teljes kiskereskedelmi forgalomhoz képest a számítástechnikai eszközök harmadát már az interneten vásároljuk. Szakértők szerint az elkövetkező években több százalékkal növekedhet az élelmiszerekre költött pénz a világhálón. 

online kereskedelem

e-kereskedelem trendjei

webáruház

kosárérték

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.



*Elfogadom az oldal szerződési feltételeiben és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Tanuljon meg programozni!

Adunk hozzá egy ajándék kupont!

Teljesen az alapoktól indulva, 330 változatos és kreatív példán sajátíthatja el a programozást.

  • Vizsgára vagy érettségire készül?
  • Műszaki egyetemre jár?
  • Esetleg az alapoktól kezdené?

Programozz Te is mesterfokon!

A munkafüzetek 12 év oktatási tapasztalata és egyedi tanítási módszerek alapján készültek!

Kuponkód: PM-MSj4tAdb

Kattintson az 1.000 Ft-os kedvezményért! »

Legfrissebb híreink

2020-10-14
Hogyan fejlessze magát egy programozó?
Az egyedi honlapkészítés nagyon sok kihívás elé állíthatja a programozókat, de nemcsak a webes területen, hanem az egyedi szoftverfejlesztés esetén is fontos, hogy a lehető legjobban karbantartsa az elméjét egy programozó. Hogyan tudja ezt megtenni? Hát kizárólag rengeteg gyakorlással.
2020-03-30
A chatbotok fontossága webáruházak számára
A chatbot egy mesterséges intelligencia program, mely egy adott szolgáltatás elvégzéséhez interaktív emberi beszélgetést szimulál – mindezt előre beprogramozott mondatokkal teszi. A botokat gyakran használják alapvető ügyfélszolgálati és marketing rendszerekhez. 
2019-11-29
A hőtérképes elemzés előnyei webáruházak esetében
A webáruházak hőtérképes elemzésével jobban látjuk hogyan viselkednek a látogatók az egyes oldalakon. A hőtérképes szoftverektől kapott információk segítenek, hogy a webáruház felhasználói élményét javítsuk, növeljük a látogatók elköteleződését és a konverziót.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop jogi megfelelése
Milyen jogszabályok és jogi előírások vonatkoznak a webáruházakra?
© 2016 - 2019. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!