Egyedi honlapok készítése
Kérdése van?
+36 70 316 6559
2016-09-17
Hasít az e-kereskedelem Magyarországon

Hasít az e-kereskedelem Magyarországon

Elképesztő mértékben növekszik a digitális kereskedelemben elköltött pénz, nemcsak a világban, hanem hazánkban is. A hagyományos kiskereskedelmi adatokhoz képest háromszor olyan gyorsan fejlődik az elektronikus szektor.

 

Kínai uralom

Világszinten és Magyarországon is dinamikusan nő, évről évre mindig nagyobb arányban emelkedik az elektronikus kereskedelem forgalma. A világon a teljes szektoron belül már nyolc százalékot tesz ki az online kereskedelem. Az eMarketer tanulmánya szerint 2017-ben minden tizedik dollárt az interneten keresztül költünk majd el, 2020-ban pedig közel 15 százalékot tesz ki a az e-kereskedelem a világ globális forgalmából. Jelenleg egyébként Kína rendelkezik a legnagyobb piaccal, ezt az Egyesült Államok követi, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig Nagy Britannia került. Európában a britek Franciaországot előzik, a harmadik helyezett pedig Németország. Érdekes, hogy a földrész hagyományos kiskereskedelmi piaca közül a franciák és a németek dominálnak.

Javul a hazai e-kereskedelem

Hazánkban a teljes kiskereskedelmi forgalom öt százalékkal bővült tavaly, az e-kereskedelem növekedése viszont elérte a 16 százalékot. A számok sokat mondanak az online világ változásairól. 2013-ban az e- kereskedelem volumene „csak” 200 milliárd forint volt, 2014-ben már 230 milliárdra, 2015-re pedig 270 milliárd forintra rúgott a forgalom a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint. Az eNet Internetkutató szerint még ennél is jobb számokat produkált a szektor, nemrég közölt tanulmányuk szerint tavaly 319 milliárd forintos forgalmat. Ezzel szerintük az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes szektor 4,1 százalékát teszi már ki, tehát minden 25. forint online költünk el Magyarországon.

Magyarországi e-kereskedelem trend

Offline adatok

Ehhez kapcsolódó szám, hogy az online kosárérték lényegesen nagyobb, mint a hétköznapi értelemben vett boltoké. A hagyományos forgalomban 2,5 ezer forint volt tavaly ez az érték, az online értékesítésben viszont meghaladta a 10 ezer forintot az egy vásárlásra fordított összeg. A GKI szerint a webáruházak 26 millió tranzakciót bonyolítottak, a forgalom 37 százaléka a karácsonyi időszakban valósult meg. Érdekes adat, hogy hiába a folyamatosan növekvő forgalom, az új vevők száma nem emelkedik.

Miközben a digitális kereskedelem ilyen jó számokat produkál, a hazai „offline” adatok ehhez képest nem túl biztatóak. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2,7 százalékos volt a nyár közepén a forgalmi bővülés, ami január óta a leglassabb ütemnek számít. Igaz, ha az egész évet vizsgáljuk azzal kapcsolatban, hogy mi történt a magyar kiskereskedelmi forgalomban, akkor a naptárhatástól megtisztított adatok szerint öt százalékos bővülést láthatunk az előző év azonos időszakához képest. Ez egészen jó adatnak számít, de meg sem közelíti a digitális kereskedelem 16 százalékát.

Számítástechnika és játék

Nyáron az online kiskereskedelemben továbbra is a műszaki cikkek voltak a legkeresettebbek. A szórakoztató elektronikai termékekből 11 milliárd forint bevétel származott a nyáron, ez közel 50 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. Ez leginkább a Labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia hatásával magyarázható. Ezek a nagyobb értékű vásárlások is hozzájárultak a kosárérték növekedéséhez. A műszaki cikkek egyébként mindig is a lista elején voltak az e-kereskedelemben, tavaly a magyarok 48 milliárd forintnyi értékben vásároltak ilyen termékeket. A számítástechnikai eszközökre 2015-ben 35 milliárd forintot költöttünk online, ugyanannyit, mint a játék- és kultúrcikkekre. Beszélő szám, hogy a teljes kiskereskedelmi forgalomhoz képest a számítástechnikai eszközök harmadát már az interneten vásároljuk. Szakértők szerint az elkövetkező években több százalékkal növekedhet az élelmiszerekre költött pénz a világhálón. 

online kereskedelem

e-kereskedelem trendjei

webáruház

kosárérték

Ossza meg másokkal is!

Kérdése van? Visszahívjuk!

Kérjük, adja meg telefonszámát, és kollégáink rövid időn belül visszahívják Önt megadott elérhetőségén.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Kiemelt akcióink

19.000 Ft kedvezmény

Újonnan rendelt weblapjainkhoz „Kezdő Marketing” csomagot adunk ajándékba.

Weblap csomagjaink »

39.000 Ft kedvezmény

„Profi” webáruház csomagunk most jelentős kedvezménnyel rendelhető.

Webáruház csomagjaink »

Akciófigyelő

Nem szeretne lemaradni az akciókról?

Kérjük, adja meg nevét és e-mail címét, hogy értesíthessük havi akcióinkról, egyedi ajánlatainkról.

Kérjük, pipálja ki az alábbi mezőt!

Legfrissebb híreink

2017-11-05
Marketing régen és ma
Az elmúlt 10 évben rohamosan fejlődött a technika, és ma már elengedhetetlen, hogy valaki ne rendelkezzen számítógéppel és internettel. A kutatások mégis azt mutatják, hogy a kis- és középvállalkozások kevesebb mint 10%-a rendelkezik weblappal – tudtuk meg az egyedihonlapkeszites.hu-tól.
2017-10-06
A leggyakoribb webáruház készítési hibák
Hiába egy jó ötlet és még egy annál is jobb termék vagy termékcsoport, ha a webáruház tulajdonosa nem tudja mire kell odafigyelnie a tervezés vagy készítés során, számos hibába futhat bele, amivel könnyen és gyorsan tönkreteheti az egészet. 
2017-07-17
Egy jó webáruház fontosabb jellemzői
A webáruház célja igen egyszerű: minél többen és minél többet vásároljanak az adott weboldalról. Jó webáruházat azonban nem egyszerű létrehozni és üzemeltetni. Pontos recept sajnos nincs, de van néhány összetevő, amire érdemes különös figyelmet fordítani.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Webshop készítés
Vállalkozások esetében az online jelenlét alapvető célja az értékesítés és a forgalom növelése.
Webshop marketing
A webáruházak és a webshopok területén folyamatosan nő a verseny.
Webshop jogi megfelelése
Milyen jogszabályok és jogi előírások vonatkoznak a webáruházakra?
© 2016. ● egyedihonlapkeszites.hu ● Tatabánya, Budapest ● Minden jog fenntartva!